مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 15:112023-02-16پزشكي

میزان شیوع سرطان های مری و معده در کشور ما بیش از متوسط جهانی است


یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در جامعه جهانی سرطان ریه، پروستات و پستان است،  گفت: اگرچه سرطان ریه در کشور ما شیوع کمتری دارد، - ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در جامعه جهانی سرطان ریه، پروستات و پستان است،  گفت: اگرچه سرطان ریه در کشور ما شیوع کمتری دارد، در عوض سرطان های مخصوص کشور ما مثل سرطان مری و معده شیوع بالایی دارد و از متوسط جهانی بسیار بیشتر است.

دکتر امیر امیرآبادی در حاشیه برگزاری کنگره علمی یک روزه تازه های پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان کولورکتال با منشاء وراثتی که امروز، 27 بهمن ماه، در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه امروز یک دوره بازآموزی با عنوان سرطان کولورکتال در زمینه ژنتیک است.

حدود 16 تا 20 درصد سرطان های دستگاه گوارش تحتانی منطبق با یکسری بیماری های ژنتیکی است که ممکن است از والدین به فرزندان به ارث برسد.

وی گفت: ما قصد داریم آخرین یافته ها و پروتکل هایی که در زمینه تشخیص و درمان این بیماران وجود دارد را به حضور پزشکان ارائه کنیم.

دبیر علمی این کنگره اظهار کرد: در حال حاضر سرطان ها به عنوان مهم ترین و شایع ترین عامل فوت بشر شناسایی شده اند و متاسفانه شیوع آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان شیوع سرطان های مری و معده در کشور ما بیش از متوسط جهانی است

میزان شیوع سرطان های مری و معده در کشور ما بیش از متوسط جهانی است