مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 20:262023-02-14اقتصادي

رییس اتاق ایران و چین: حداقل 3 برابر رقم کنونی می توانیم با چینی ها تجارت کنیم


در بدترین شرایط تحریمی با چینی ها حدود 24 میلیارد دلار تجارت داشته ایم و حداقل 3 برابر رقم کنونی می توانیم با چینی ها تجارت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، رییس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به اینکه حضور چین در ایران در قالب سند جامع 25 ساله، نه خاکی از کشورمان به توبره کشیده و نه ایران مستعمره چین می شود، گفت: در بدترین شرایط تحریمی با چینی ها حدود 24 میلیارد دلار تجارت داشته ایم و حداقل 3 برابر رقم کنونی می توانیم با چینی ها تجارت کنیم.

مجیدرضا حریری تاکید کرده است که به خاطر افرادی که به صورت غیرکارشناسی غر می زنند نباید رابطه دو کشور مخدوش شود.

افرادی که وقتی می بینند چین سمت عربستان رفته است، عملکرد دولت را زیر سؤال می برند و وقتی به سمت ایران می آید اسم آن را خاک فروشی می گذارند.

مجیدرضا حریری، رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت وگویی با روزنامه ایران انجام داده است که متن آن را در ادامه مشاهده می کنید: روابط ایران و چین چگونه تعریف شده که همواره دو کشور و با وجود تنش سیاسی که در ایران وجود دارد، روابط تجاری و اقتصادی خود را حفظ کردند؟ اگر به صورت تاریخی به این موضوع نگاه شود از زمان اشکانیان ما با چین رابطه اقتصادی، سیاسی، تجاری و فرهنگی داشتیم و بعدها در قرون جدیدتر مبحث جاده ابریشم مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس اتاق ایران و چین: حداقل 3 برابر رقم کنونی می توانیم با چینی ها تجارت کنیم

رییس اتاق ایران و چین: حداقل 3 برابر رقم کنونی می توانیم با چینی ها تجارت کنیم