مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 16:042023-02-14اقتصادي

بیشترین میزان شیوع تب مالت ثبت شده در کشور مربوط به تربت جام است


رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بیشترین میزان شیوع تب مالت ثبت شده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مربوط به شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمد محمدی اظهار کرد: بیشترین میزان شیوع تب مالت ثبت شده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مربوط به شهرستان تربت جام در استان خراسان رضوی است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: در حال حاضر نرخ شیوع تب مالت در مناطق زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی تربت جام که شهرستانهای صالح آباد و تربت جام را زیر پوشش دارد، 202 مورد در 100 هزار نفر جمعیت است که بالاترین نرخ در کشور است.

وی با بیان اینکه تب مالت از جمله بیماریهای مشترک شایع بین انسان و دام است، گفت: عوارض قلبی، گوارشی، ادراری و تناسلی و حتی افسردگی از تبعات ابتلا به تب مالت است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام اظهار داشت: عامل به وجود آورنده این بیماری یک باکتری است که طیف گسترده ای از نژادهای حیوانی مانند گوسفند، بز، گاو و سگ و البته انسان را درگیر می کند.

محمدی اضافه کرد: همچنین این بیماری در دام می تواند منجر به سقط جنین، کاهش تولید شیر و حتی عقیمی شود، لذا از جنبه اقتصادی برای دامداران منطقه نیز حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین میزان شیوع تب مالت ثبت شده در کشور مربوط به تربت جام است

بیشترین میزان شیوع تب مالت ثبت شده در کشور مربوط به تربت جام است