مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 11:342023-02-14سياسي

10 روش ساواک برای شکنجه منتقدان حکومت پهلوی+عکس


در خاطرات زندانیان دوران پهلوی و اسناد موجود آمده است که بیش از 90 نوع شکنجه در کمیته مشترک روی یک زندانی انجام می شد تا به اصطلاح خودشان اقرار گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حماسه و مقاومت، برای آنچه در زندان های مخوف دوران پهلوی خصوصا زندان کمیته مشترک بر زندانیان گذشته کافی است به اسناد و خاطرات شفاهی افرادی که ایامی در این مکان ها زیسته اند، مراجعه کنید.

در مجموع خاطرات این افراد بیش از 90 نوع شکنجه در کمیته مشترک روی یک زندانی انجام می شد تا به اصطلاح خودشان اقرار گرفته شود.

  در این گزارش تنها به 10 نمونه از این شکنجه ها اشاره خواهیم کرد.

شکنجه هایی که به سختی قابل باور است که آیا واقعا انجام آن از عهده یک انسان برمی آید؟  1.

زدن کابل یکی از متداول ترین و رایج ترین شکنجه ای که هر زندانی در بدو ورود آن را چشم بسته می چشید، زدن کابل به کف پا بود.

در این نوع شکنجه از کابل های قطور برای قسمت هایی از پا که دارای پوستی ضخیم تر بود مثل پاشنه پا و برای قسمت های پنجه و گودی کف پا از کابل نازک تر استفاده می شد.

استاد این کار شخصی بود معروف به دکتر حسینی که البته چهار کلاس بیش تر درس نخوانده بود، اما چون این کار را به صورت خیلی تخصصی انجام می داد، عنوان دکتر را به او داده بودند! حسینی که چهره ای بسیار وحشتناک داشت، طوری کابل ها را موازی کنار هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 روش ساواک برای شکنجه منتقدان حکومت پهلوی+عکس

10 روش ساواک برای شکنجه منتقدان حکومت پهلوی+عکس