مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 07:012023-02-14پزشكي

استفاده از ویپ توسط مادر خطر مرگ نوزاد را تا 3 برابر افزایش می دهد


نتایج مطالعه جدید محققان موسسه کارولینسکا در سوئد نشان می دهد که مصرف ویپ(vape) یا استفاده از اسنوس(snus) در دوران بارداری خطر مرگ ناگهانی نوزاد را تا سه برابر افزایش می دهد.

- نتایج مطالعه جدید محققان موسسه کارولینسکا در سوئد نشان می دهد که مصرف ویپ(vape) یا استفاده از اسنوس(snus) در دوران بارداری خطر مرگ ناگهانی نوزاد را تا سه برابر افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، هم سیگارهای الکترونیکی و هم اسنوس(که گاهی اوقات تنباکوی دیپ یا بدون دود نیز نامیده می شود) در میان آمریکایی هایی که به دنبال کنار گذاشتن سیگارهای سنتی هستند، محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند و در اکثر فروشگاه های ایالات متحده فروخته می شوند.

مدتی است که استفاده از دستگاه های ویپ رواج پیدا کرده است و تاکنون نیز پژوهشگران مطالعات بسیاری درباره اثرات آن بر روی انسان انجام داده اند.

با ابداع ویپ ها و گسترش عرضه آنها، بسیاری از جوانان و نوجوانان به استفاده از آنها روی آورده اند.

این ابزارها، با هدف القای حس سیگار یا قلیان کشیدن ابداع شده اند و شرکت های سازنده معمولا تبلیغات گسترده ای در مورد بی ضرر بودن آنها ارائه می دهند، اما پژوهش های بسیاری نشان داده اند که ویپ ها، ابزارهای بی ضرری نیستند و خطرات بسیاری در پی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ویپ توسط مادر خطر مرگ نوزاد را تا 3 برابر افزایش می دهد

استفاده از ویپ توسط مادر خطر مرگ نوزاد را تا 3 برابر افزایش می دهد