مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-12اجتماعي

صیانت از حیات وحش یزد تنها با 48 محیطبان/یزد 11 گونه ی در معرض خطر انقراض دارد


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان یزد با اشاره به مشکل کمبود محیطبان در عرصه های حیات وحش استان، گفت: هر محیط بان در استان یزد باید دو برابر سرانه کشوری یعنی بر 20 هزار هکتار از عرصه های حیات وحش نظارت داشته باشد و این در حالیست که در سرمای بی سابقه .

- صیانت از حیات وحش یزد تنها با 48 محیط بان/یزد 11 گونه ی در معرض خطر انقراض دارد ایسنا/یزد رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان یزد با اشاره به مشکل کمبود محیط بان در عرصه های حیات وحش استان، گفت: هر محیط بان در استان یزد باید دو برابر سرانه کشوری یعنی بر 20 هزار هکتار از عرصه های حیات وحش نظارت داشته باشد و این در حالیست که در سرمای بی سابقه زمستان امسال بسیاری از حیوات حیات وحش برای تامین غذا به سمت روستاها نیز روانه می شوند.

حجت دهقان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سرانه کشوری تخصیص یک نفر محیط بان به ازای هر 10 هزار هکتار عرصه های حیات وحش، اظهار کرد: متاسفانه این در حالیست که استان یزد تنها 48 محیط بان فعال دارد و در واقع هر محیطبان در این مسئول مسئول حفاظت افزون بر 20 هزار هکتار از عرصه های در اختار محیط زیست است.

وی با بیان این که 16 منطقه در استان تحت نظارت محیط زیست قرار دارد، تصریح کرد: این مناطق شامل 12 منطقه چهارگانه و چهار منطقه شکار ممنوع است و علاوه بر این نیز استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از حیات وحش یزد تنها با 48 محیطبان/یزد 11 گونه ی در معرض خطر انقراض دارد

صیانت از حیات وحش یزد تنها با 48 محیطبان/یزد 11 گونه ی در معرض خطر انقراض دارد