مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 16:052023-02-11اقتصادي

محصول نوپای خربزه درختی در ایران/ کشت استراتژیک گندم در رودان 3 برابر شد


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی رودان از افزایش 3 برابری کشت محصول استراتژیک گندم در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

- فراز امیری عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: در سال گذشته سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم در شهرستان رودان 750 هکتار بوده که این سطح زیر کشت در سال جاری به دو هزار هکتار افزایش یافته است.

  وی تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت محصول گندم در شهرستان با هدف تامین امنیت غذایی صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودان بیان کرد: این کار با ترغیب کشاورزان از طریق سیاست های حمایتی دولت در قالب کشت قراردادی و راهنمایی و تلاش کارشناسان این مدیریت در راستای ترویج کشت محصولات استراتژیک بوده است.

امیری با اشاره به اینکه شهرستان رودان در بحث سطح زیر کشت و تولید محصول استراتژیک گندم در هرمزگان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان رودان 300 تن از انواع بذر گندم شامل ارقام؛ سیروان، برات، چمران2، مهرگان، سحر و خلیل توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم به صورت تضمینی انجام می شود، عنوان کرد: کشت گندم در شهرستان رودان از اواسط آبان ماه تا اواخر آذرماه آغاز می شود و برداشت این محصول نیز از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصول نوپای خربزه درختی در ایران/ کشت استراتژیک گندم در رودان 3 برابر شد

محصول نوپای خربزه درختی در ایران/ کشت استراتژیک گندم در رودان 3 برابر شد