مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-11سياسي

تحقق کامل استقلال کشور دستاورد مهم انقلاب اسلامی


عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی، تحقق کامل استقلال کشور بعد از سال ها وابستگی بوده است، - گفت: در زمینه شعارهای اصلی انقلاب جای کار بیشتری داریم، اما مسیر رو به پیشرفت و بهبود است.

حجت الاسلام مجتبی سپاهی، در گفت وگو با ایسنا از اصفهان ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شعارهایی که انقلاب به خاطر تحقق آن به وجود آمد، به 2 بخش تقسیم می شود؛ یک سری شعارهای اصولی، پایه ای و اساسی و یک سری شعارهای درجه دوم.

وی افزود: یکی از شعارهای اصلی استقلال بود که محقق شده و امروز کشور به عنوان کشوری مستقل شناخته می شود، استقلال به این معنا که تمام امور به دست مردم و نمایندگان آنها انجام و انتخاب شود، از راس نظام به عنوان رهبری تا نمایندگان مجلس توسط نمایندگان مردم انتخاب می شوند و در قانون اساسی ما هم اصل این است که کشور مستقل باشد و تمام امور به دست مردم انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: کسانی که با انصاف تاریخ قاجار و پهلوی را مطالعه کنند، تصدیق خواهند کرد که کشور ما مستقل نبود؛ آخرین مصداق این وابستگی، واگذاری بحرین بود، که تصمیم گیری آن در جای دیگر انجام و بعد به شاه و مجلس ابلاغ شد و آنها هم منفعلانه پذیرفتند و چون ارتباطی میان حکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق کامل استقلال کشور دستاورد مهم انقلاب اسلامی

تحقق کامل استقلال کشور دستاورد مهم انقلاب اسلامی