مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 13:252023-02-10فرهنگي

«دختری با گوشواره شیشه ای» که 1 پوند هم نمی ارزید ؟


با برگزاری نمایشگاه بزرگی از آثار «یوهانس ورمیر»، فرضیه ای در مرکز توجه قرار گرفته که شاید سوژه نقاشی مشهور «دختری با گوشواره مروارید» گوشواره ای از جنس شیشه از گوش آویخته باشد.

- با برگزاری نمایشگاه بزرگی از آثار یوهانس ورمیر ، فرضیه ای در مرکز توجه قرار گرفته که شاید سوژه نقاشی مشهور دختری با گوشواره مروارید گوشواره ای از جنس شیشه از گوش آویخته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، تابلو نقاشی دختری با گوشواره مروارید که اکنون محبوب ترین اثر هنری یوهانس ورمیر نقاش هلندی است، در نمایشگاه بزرگی که با عنوان ورمیر در موزه ملی آمستردام برگزار شده است برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

پیتر روئلوفس یکی از مدیران نمایشگاه ورمیر در کاتالوگ نمایشگاه به این نکته اشاره کرده است که مرواریدهایی در ابعاد مرواریدی که در این نقاشی به تصویر کشیده شده اند در آن زمان قیمت نجومی داشته اند.

در قرن هفدهم میلادی، مرواریدها اغلب از تنگه ای بین هند و سریلانکا پیدا می شدند.

در سال 1632 یک جواهرفروش هلندی برای مروارید بزرگی که برای یک شاهزاده خریداری کرده بود 500 پوند پرداخت کرده بود(این قیمت امروزه معادل حدود 100,000پوند است)، با این حال آن مروارید احتمالا بسیار کوچکتر از مرواریدی است که در نقاشی مشهور ورمیر به تصویر کشیده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دختری با گوشواره شیشه ای» که 1 پوند هم نمی ارزید ؟

«دختری با گوشواره شیشه ای» که 1 پوند هم نمی ارزید ؟