مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-09اقتصادي

رونمایی از ابزارهای مالی بورس کالا در حوزه خودرو


پس از آغاز معاملات خودرو در بورس کالای ایران و معامله نزدیک به 49 هزار خودرو در این بورس و البته ادامه این عرضه ها طبق مصوبه شورای عالی بورس، نوبت به رونمایی بورس کالا از ابزارهای مالی حوزه خودرو رسیده است که در همین راستا یکشنبه آینده اوراق سلف موازی خودرو منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس که به تاریخ 21 تیرماه سال جاری برمی گردد، اعلام شد که علاوه بر عرضه فیزیکی خودروها در بورس کالا با هدف ایجاد تعادل و شفافیت و حذف رانت در معاملات، ابزارهای مالی بر پایه خودرو نیز راه اندازی خواهد شد تا تنگناهای دیگر این صنعت از جمله تامین مالی نیز از مسیر بازار سرمایه حل شود.

از این رو یکشنبه آینده اوراق سلف خودرو به منظور تامین مالی تولید یکی از محصولات شرکت بهمن موتور منتشر می شود تا عامه مردم بتوانند با خرید این اوراق در تولید خودرو نیز سرمایه گذاری کنند.

در این راستا، رحمان آراسته - مدیر بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا به ایسنا گفت: با توجه به موانع بر سر راه رشد و کاهش هزینه های تولید خودروسازان طی چند سال اخیر، شورای عالی بورس در زمان تصویب طرح عرضه فیزیکی خودروها، بر لزوم طراحی ابزارهای مالی خودرو نیز تاکید داشت که در همین زمینه اوراق سلف موازی استاندارد خودرو یکشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از ابزارهای مالی بورس کالا در حوزه خودرو

رونمایی از ابزارهای مالی بورس کالا در حوزه خودرو