مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:552023-02-08اقتصادي

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان حدنگاری و سنددار شد


حدنگاری و صدور سند مالکیت برای 360 هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و 175 قطعه زمین کشاورزی به مساحت 157 هزار و 384 هکتار حدنگاری و برای این اراضی سند تنظیم و صادر شد که با احتساب عملکرد پارسال، این مساحت به 360 هزار هکتار در استان رسیده است.

وی افزود: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی ضمن اینکه با اعتبار بخشی به اسناد مالکیت، موجب توسعه کشاورزی، افزایش امنیت غذایی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران در بخش کشاورزی می شود، از بسیاری اختلافات ملکی و تصرفات عدوانی نیز خواهد کاست.

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: این اقدام همچنین به کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی کمک می کند تا با اخذ تسهیلات بانکی و دولتی در توسعه کشاورزی، به تولیدات خود رونق بیشتری بدهند که این امر کاهش نرخ بیکاری و ارتقای امنیت جامعه را نیز در پی دارد.

وی با تاکید بر تشکیل جلسات کمیسیون رفع تداخل در شهرستان ها، تسریع در رسیدگی به پرونده های مطرح در این کمیسیون را خواستار شد.

دهقانی با بیان اینکه مساحت اراضی کشاورزی مشمول این طرح در شهرستان ها متفاوت است، افزود: شهرستان دشت آزادگان در این زمینه پیشرو بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان حدنگاری و سنددار شد

360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان حدنگاری و سنددار شد