مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 22:452023-02-07اقتصادي

توسعه کشت زیره در شهرستان آبیک با اهتمام دنبال شود


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمارهای برداشت زیره و فروش آن در بازار نشان می دهد که کشت این محصول از نظر اقتصادی و معیشتی برای کشاورزان شهرستان آبیک صرفه اقتصادی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین عطایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه با بیان این مطلب افزود: سال گذشته 300 کیلوگرم زیره در شهرستان آبیک برداشت شد و با توجه به قیمت خوب آن در بازار برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 350 هکتار زیره در شهرستان آبیک کشت شده که البته تا 20 روز آینده این میزان به 400 هکتار می رسد.

عطایی بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می رود که برداشت محصول زیره در شهرستان آبیک برای سال زراعی جدید به 500 کیلوگرم برسد.

این مسئول تصریح کرد: زیره به شکل دیم در شهرستان آبیک کشت می شود و به لحاظ فنی با توجه به حفظ منابع آبی کمترین میزان تلفات را دارد که این موارد می تواند نقش پررنگی در سبد تولیدی کشاورزان داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت زیره علاوه بر صرفه اقتصادی در تولید به افزایش میزان سطح کشت گیاهان دارویی منجر شده و باعث تحقق سیاست های وزارت جهاد کشاورزی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت زیره در شهرستان آبیک با اهتمام دنبال شود

توسعه کشت زیره در شهرستان آبیک با اهتمام دنبال شود