مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 11:002023-02-07سياسي

منابع هدفمندی یارانه ها صرف بهینه سازی مصرف انرژی نشده است


مطابق با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی رغم قانون مصرح مجلس، دولت بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها را صرف بهینه سازی مصرف انرژی نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه 18 بهمن ماه) مجلس در جریان رسیدگی به گزارش سایت قطره و به نقل ازکمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها با محوریت تبصره (14) قانون بودجه سال 1401 کل کشور متن این گزارش را قرائت کرد.

در جمع بندی این گزارش آمده است: 1- مطابق با مفاد بند (ب) ماده (39) قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ذیل آن، دولت مکلف به ارائه جدول دریافت و پرداخت های مرتبط با قانون هدفمند کردن یارانه ها همراه لایحه بودجه سالیانه و درج منابع و مصارف مرتبط با آن در قالب ردیف های مستقل و جداگانه در ارقام بودجه عمومی می باشد.

در همین راستا علاوه بر عدم ارائه جدول تبصره (14) همراه با لایحه بودجه سال 1402 توسط دولت، مطابق با بررسی های صورت گرفته هرچند در لایحه مذکور بخشی از مصارف غیریارانه ای تبصره (14) به بودجه عمومی منتقل شده است که اقدام مثبتی است اما در خصوص درج منابع و مصارف هدفمندی در بودجه عمومی به روال سال های پیشین، کماکان اقدامی صورت نگرفته و 659 هزار میلیارد تومان منابع و مصارف مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع هدفمندی یارانه ها صرف بهینه سازی مصرف انرژی نشده است

منابع هدفمندی یارانه ها صرف بهینه سازی مصرف انرژی نشده است