مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-06اقتصادي

اجرای دیوار حفاظتی با اعتبار 50 میلیارد تومانی در آستارا


مدیرعامل آب منطقه ای گیلان از اجرای دیوار حفاظتی رودخانه مرزی آستارا با اعتبار 50 میلیارد تومانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید خرمی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح دیوار حفاظتی رودخانه مرزی آستارا اظهار کرد: این رودخانه بیش از 36 کیلومتر از سر منشأ تا دریا طول دارد که حدود 32 کیلومتر آن مرزی حساب می شود که برای 15 کیلومتر آن مطالعات ساماندهی انجام شده است که بر اساس آن 12 کیلومتر نیازمند ساماندهی شد.

وی به پروژه های متعددی که از سال 1375 تا کنون در این محدوده انجام شده اشاره کرد و افزود: این طرح از مهمترین و اهمیت بالایی برخوردار بود که 600 متر طول این دیوار وزنی بتنی است و بر اساس پروتکل های مرزی که سال 1335 بین 2 کشور منعقد شده اجرا می شود.

خرمی با بیان اینکه در سال های گذشته همین رودخانه شهر آستارا را به زیر آب می برد زیرا مسیر آن به صورتی است که مشرف به شهر است، اضافه کرد: جایی که امروز پروژه اجرا شده کاملاً در تهدید رودخانه بود و دارای زمین بسیار سستی بود که اقدامات به سختی انجام شد و در نهایت زمین محکم کاری انجام گرفت.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: طول دیواره بتنی که در 2 تا 3 قرارداد گذشته در شهرستان اجرا شده بیش از سه کیلومتر است و مابقی ساماندهی رودخانه در قالب دیواره های سنگی انجام شده است و اصلاحات در حدود 9 کیلومتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای دیوار حفاظتی با اعتبار 50 میلیارد تومانی در آستارا

اجرای دیوار حفاظتی با اعتبار 50 میلیارد تومانی در آستارا