مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 12:402023-02-06بين الملل

آمریکا با سرنگون کردن بالون، شدیدا به روابط پکن-واشنگتن لطمه زد


وزارت خارجه چین با اشاره به تصمیم واشنگتن در سرنگون کردن بالون تحقیقاتی پکن، اعلام کرد که این اقدام، روابط بین دو کشور را «شدیدا تحت الشعاع قرار داده و به آن لطمه وارد کرده است.

- وزارت خارجه چین با اشاره به تصمیم واشنگتن در سرنگون کردن بالون تحقیقاتی پکن، اعلام کرد که این اقدام، روابط بین دو کشور را شدیدا تحت الشعاع قرار داده و به آن لطمه وارد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، به دنبال تصمیم واشنگتن مبنی بر سرنگون کردن بالونی که به ادعای پکن بر اثر وزش باد تغییر مسیر داده و وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این تصمیم روابط دو کشور به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

این شی ء که واشنگتن مدعی است بالون جاسوسی بوده، چندین روز بر فراز آمریکای شمالی پرواز کرد؛ موضوعی که واشنگتن را بر آن داشت تا سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به چین را لغو کند.

واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده این بالون را بر فراز ساحل کارولینای جنوبی سرنگون و دلیل این اقدام را نقض غیرقانونی حاکمیت ارضی و هوایی آمریکا اعلام کرد.

پکن با اعتراض به این اقدام، اعلام کرد که بالون، غیرنظامی بوده و با وزش باد به طور اتفاقی وارد حریم هوایی آمریکا شده و روز یکشنبه نیز شکایت رسمی خود را به سفارت آمریکا در چین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا با سرنگون کردن بالون، شدیدا به روابط پکن-واشنگتن لطمه زد

آمریکا با سرنگون کردن بالون، شدیدا به روابط پکن-واشنگتن لطمه زد