مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-05سياسي

حقابه کشاورزان اصفهان از زاینده رود در نظر گرفته شود


با توجه به بارش ها و نزولات آسمانی و افزایش حجم آب در زاینده رود، لازم است تا حقآبه کشاورزان برای کشت محصولات از رودخانه زاینده رود در نظر گرفته شود.

- حجت الاسلام والمسلمین حسین ربانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوراسگان در شرق اصفهان و در فاصله 10 کیلومتری جاده اصفهان- یزد قرار دارد که دارای جمعیتی بالغ بر 130 هزار نفر است که یکی از مسائل مهم در این شهرستان موضوع آب است از آنجایی که شغل اکثر مردم کشاورزی است و شغل دیگری به آن صورت ندارند.

کشاورزان از آب رودخانه زاینده رود جهت آبیاری مزارع و باغات برداشت می کنند و از حقآبه رودخانه زاینده رود برخوردار هستند و مستندات آن طومار شیخ بهایی است که هر منطقه و قسمت چه میزان سهمیه آب داشته باشد.

وی تصریح کرد: چندین سال است که آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه برای ذوب آهن و فولاد مبارکه و یزد انتقال داده می شود که در جهت صنعت مصرف می شود.

کشاورزان این منطقه در راستای این موضوع چندین بار تجمعاتی داشته اند و انتظار داشتند تا مطالباتشان پیگیری شود.

حجت الاسلام ربانی افزود: در این راستا جلسات و گفت و گوهایی با استاندار، معاون استاندار، رییس آبفا و… به صورت حضوری و تلفنی صورت گرفته است و قول هایی داده اند که در آینده اقداماتی در جهت رفع مشکلات کشاورزان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه کشاورزان اصفهان از زاینده رود در نظر گرفته شود

حقابه کشاورزان اصفهان از زاینده رود در نظر گرفته شود