مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-05سياسي

پله پله تا ملاقات خدا در شب های اعتکاف نوجوانان گلستانی


اعتکاف فرصتی ناب برای تولد دوباره و خود سازی برای همه گروه های سنی است اما نوجوانان به دلیل قلب های پاک و آماده ای که دارند بیش از همه از منویات این ماه بهره مند می شوند.

- همسر، فرزند، درس، دانشگاه، امتحان، کار و زراعت هم را برای چند روزی کنار می گذاری تا فارغ از هیاهوی این دنیای مادی لحظاتی را با خالق هستی خلوت کنی و آرامش واقعی را در آغوش خدا نفس بکشید.

اعتکاف، لحظات ناب شکستن و پیوند خوردن است، شکستن قفس نفس و پیوند خوردن به خالق آسمان هستی، سه شبانه روز در پیله خود فرو می روی در پیله ای که جز یاد و نام خدا هیچ راه ندارد، پیله که می دانی سکوی پرواز تو به سوی زندگی دوباره است.

به مسجد امام صادق (ع) شهرستان گرگان رفتیم تا با حال و هوا معتکفان را در شامگاه اولین روز اعتکاف آشنا شویم، دو ساعتی از زمان صرف افطار گذشته بود، اولین چیزی که در ورود به مسجد توجه مرا به خود جلب کرد حضور گسترده دهه هشتادی ها و نودی ها بود.

فضای مسجد را به دو قسمت کرد بودند، فضایی برای نوجوانان و اعتکاف اولی و فضایی را هم برای عبادت مادران و مادر بزرگ ها اختصاص داد بودند،آنهایی که تجربه چندین سال اعتکاف را داشتند خوب می دانستند که با یک چشم بر هم زدنی فرصت تمام می شود و سخت مشغول راز و نیاز با خدا بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پله پله تا ملاقات خدا در شب های اعتکاف نوجوانان گلستانی

پله پله تا ملاقات خدا در شب های اعتکاف نوجوانان گلستانی