مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-05سياسي

«بازرگان» را چه کسی به امام پیشنهاد داد؟


مهندس مهدی بازرگان که کارش را با عضویت در شورای انقلاب اسلامی آغاز کرد به پیشنهاد دو نفر از اعضای همان شورا و با موافقت امام خمینی به عنوان نخست وزیر دولت موقت منصوب شد اما با گذشت چند ماه از آغاز به کار این دولت اختلاف دیدگاه و رویکرد بین دولت موقت و شورای .

- مهندس مهدی بازرگان که کارش را با عضویت در شورای انقلاب اسلامی آغاز کرد به پیشنهاد دو نفر از اعضای همان شورا و با موافقت امام خمینی به عنوان نخست وزیر دولت موقت منصوب شد اما با گذشت چند ماه از آغاز به کار این دولت اختلاف دیدگاه و رویکرد بین دولت موقت و شورای انقلاب خودش را نشان داد و رفته رفته شدت گرفت و کار این دولت در نهایت با استعفای دسته جمعی اعضای کابینه پایان یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز 16 بهمن چهل و چهارمین سالروز صدور حکم مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت در سال 1357 است.

از اولین و مهمترین تصمیمات بنیانگذار جمهوری اسلامی بعد از حضور در ایران انتصاب مهندس مهدی بازرگان به عنوان نخست وزیر موقت بود اما چرا و چگونه ایشان که از شخصیت های ملی - مذهبی و نزدیک به جریان فکری دکتر محمد مصدق بود و از نظر جهان بینی و بینش اسلامی دیدگاه متفاوتی نسبت به مسائل سیاسی و شیوه حکومت داری داشت، توسط امام خمینی با آن نگاه الهی - سیاسی، به عنوان نخست وزیر دولت موقت منصوب شد و سنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بازرگان» را چه کسی به امام پیشنهاد داد؟

«بازرگان» را چه کسی به امام پیشنهاد داد؟