مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 14:302023-02-04اقتصادي

ایران در تولید کک اسفنجی خودکفا می شود


ایران در تولید کک اسفنجی به خودکفایی می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد اوجی ظهر شنبه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید و ذخیره سازی قیر نفت جی با اشاره به سرمایه گذاری های مختلف در حوزه نفت و گاز اظهار کرد: امروز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح هایی در بخش بالادست و پایین دست نفت به ارزش حدود 3 میلیارد دلار آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید و ذخیره سازی قیر به همت همکارانمان در صندوق بازنشستگی صنعت نفت ساخته شده است، افزود: در این طرح 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وزیر نفت به اهمیت تأمین قیر برای اجرای طرح های عمرانی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: قیر تولیدی در این کارخانه در هرمزگان و استان های همجوار استفاده می شود و بیش از 60 تا 70 درصد نیز صادر خواهد شد.

اوجی با بیان اینکه کک اسفنجی از محصولات وارداتی به کشور است که در صنایع آلومینیوم استفاده می شود، گفت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح با 2.

2 میلیارد یورو سرمایه گذاری افزون بر اینکه در زنجیره نفت کوره ورود کرده ایم، دومین پالایشگاه کشور خواهد بود که دیگر تولید نفت کوره را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از روزانه 350 هزار بشکه تولید پالایشگاه نفت بندرعباس، نزدیک 120 هزار تا 130 هزار بشکه نفت کوره تولید می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح با دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در تولید کک اسفنجی خودکفا می شود

ایران در تولید کک اسفنجی خودکفا می شود