مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 01:552023-02-03اقتصادي

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شهرستان کارون


مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب کارون گفت: در سال جاری بالغ بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه ها و تالاب های استان رهاسازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهرداد محمدی دوست عصر جمعه در آیین رهاسازی 400 هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و کپور ماهیان (فیتوفاگ) در تالاب محلی روستای گردشگری عطیش از توابع بخش سویسه شهرستان کارون در جمع خبرنگاران بیان کرد: عمده ماهیان بومی رهاسازی شده از نوع گونه های بنی، شیربت، گطان، عنزه و برزم و کپور ماهیان (فیتوفاگ) هستند.

وی، هدف از رهاسازی بچه ماهیان در تالاب روستای گردشگری عطیش را حفظ اشتغال صیادان بومی و بهبود اقتصاد ساکنان روستای عطیش و روستاهای اطراف این تالاب اعلام کرد و افزود: شیلات خوزستان در سال جاری بالغ بر 9 میلیون قطعه بچه ماهی از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی را در رودخانه ها و تالاب ها باهدف اشتغال پایدار صیادان محلی و ارتقای ضریب امنیت غذایی مردم رهاسازی کرده است.

محمدی دوست، میزان تولیدات کل آبزی پروری استان را 85 هزار تن خواند و تصریح کرد: در سال آینده با حمایت بیشتر از پرورش دهندگان خوزستانی و عبور از خشک سالی، تولید آبزیان پرورشی افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شهرستان کارون

رهاسازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شهرستان کارون