مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 22:002023-02-02بين الملل

وزیر دفاع ترکیه: نشست ها با روسیه و سوریه در سطح فنی ادامه دارد


وزیر دفاع ترکیه امروز پنجشنبه گفت که نشستهای سه جانبه بین ترکیه، روسیه و سوریه، طی روزهای آینده در سطح فنی ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز پنجشنبه خبر داد که نشستهای این کشور با سوریه و روسیه ادامه دارد.

پایگاه خبری عربی-21 به نقل از آکار گزارش داد، نشستهای سه جانبه بین ترکیه، روسیه و سوریه، طی روزهای آینده در سطح فنی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین مدعی شد که تنها هدف ترکیه از عملیات نظامی در سوریه و عراق، از بین بردن گروههای تروریستی، تأمین امنیت مرزها و جلوگیری از ورود آوارگان جدید به ترکیه است.

این مقام ترکیه با این ادعا که آنکارا نمی تواند هیچ اقدامی انجام دهد که به ضرر سوریهای مقیم ترکیه یا داخل سوریه باشد، خاطر نشان کرد: ترکیه در تلاش است شرایط بازگشت امن آنان (آوارگان) به کشورشان را فراهم کنند.

سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم سه شنبه هفته جاری  از حصول توافق اولیه برای پیوستن ایران به چارچوب سه جانبه روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.

لاوروف طی نشست خبری مشترک با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، گفت که به توافق اولیه ای برای پیوستن ایران به روند ارتباط گرفتن ترکیه و سوریه با مشارکت و میانجی گری روسیه دست یافته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع ترکیه: نشست ها با روسیه و سوریه در سطح فنی ادامه دارد

وزیر دفاع ترکیه: نشست ها با روسیه و سوریه در سطح فنی ادامه دارد