مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:052023-02-01اقتصادي

توسعه انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار دولت


نیروگاه خورشیدی دامغان با وسعتی معادل پارک شهر تهران آماده تولید سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه است.

- به گزارش، تحول در انرژی های تجدیدپذیر یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم است که توسط وزارت نیرو با برنامه 10 هزار مگاواتی پیگیری می شود.

ایران با ظرفیت قابل توجه توسعه انرژی تجدیدپذیر در سال های گذشته، کمتر از 900 مگاوات ظرفیت نیروگاهی خود را به این مسئله اختصاص داده بود.

بر این اساس وعده توسعه 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر آن هم در طی 4 سال، مسئله ای است که به تغییر نگرش در این حوزه احتیاج ویژه دارد.

در همین راستا، یکی از مهمترین منابع انرژی تجدیدپذیر که نقش ویژه ای در توسعه 10 هزار مگاواتی ظرفیت تجدیدپذیر کشور دارد، تولید برق از انرژی خورشیدی است.

بر این اساس، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو با تاکید بر نیاز انرژی تجدیدپذیر به بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس باید پیگیری کند تا منابع بودجه ای تجدید پذیر نقد شود زیرا بسیاری از تبصره های موجود در این حوزه رعایت نمی شود.

وی با اشاره به ظرفیت مغفول بودجه انرژی تجدیدپذیر کشور اضافه کرد: بخش قابل توجهی از منابع در نظر گرفته شده برای توسعه تجدیدپذیرها در کشور که قانون مشخص برای آن وجود دارد، احصا نمی شود و این مانع بزرگی برای توسعه انرژی های نو در کشور به ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار دولت

توسعه انرژی های تجدیدپذیر در دستور کار دولت