مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 08:352023-01-31اقتصادي

توسعه کشت گلخانه ای در راستای حفاظت از منابع آب


معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در بخش کشاورزی باید گلخانه ها را ترویج دهیم و کشاورزان را به حفاظت از منابع آب و بهره وری بالا و استفاده بهینه از آب سوق دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، هوشنگ ملایی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که خشک و تقریبا حدود 70 الی 80 درصد اراضی تحت کشاورزی آن از آب های زیرزمینی تامین می شود، اظهار کرد: در کشوری مثل ایران ما نمی توانیم کشاورزی دیم را توسعه دهیم.

حدود 80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید و در کشور ما این آمار برعکس است و فشار مضاعفی بر منابع آب تجدیدپذیر و منابع آب سطحی وارد می شود چرا که باید به یک خودکفایی در بحث تولید رسیده و سفره مردم را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: در ایران به طور متوسط تقریبا نیمی از آب زیرزمینی و نیمی دیگر از آب های سطحی استفاده می کنیم ولی در استان های مرکزی ایران به دلیل اقلیم نیمه خشک، بارندگی در حدود 150 میلی متر است و 10 درصد آن از آب سطحی و حدود 90 درصد دیگر از منابع آب زیرزمینی استفاده می شود.

ولی در استان هایی که بارش وجود دارد حتما این دو عدد به هم باید نزدیک شده تا تعادل برقرار شود و استان زنجان یک استان متوسط از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گلخانه ای در راستای حفاظت از منابع آب

توسعه کشت گلخانه ای در راستای حفاظت از منابع آب