مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 18:052023-01-30سياسي

مشکل اساسی فروکش کردن سفر ایرانی ها به سوریه چیست ؟


شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با مرور دلایل فروکش کردن سفر زیارتی از ایران به سوریه، راهکارهای جدید برای افزایش این سفرها را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ـ با اشاره به آمار حضور زائران ایرانی در سوریه در سه مقطع فروکش کردن نآارامی ها و قبل و بعد از همه گیری ویروس کرونا، گفت: در شرایط کنونی زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت فقط از استان خراسان رضوی به دمشق اعزام می شوند.

او به افزایش حضور زائران از عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سوریه اشاره کرد و مشکل اساسی در اعزام زائران از تهران و دیگر استان ها را پرواز دانست و بیان کرد: امیدواریم مشکلات این سفر زیارتی حل و زائران ایرانی بیشتری به زیارت حرم حضرت زینب (س) و بارگاه حضرت رقیه (س) بروند.

حسین اکبری ـ کارشناس ارشد مسائل منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی که سابقه معاونت عتبات سازمان حج و زیارت را داشته است ـ، زیارت را یک فرصت و امتیاز درارتباطات سیاسی، اقتصادی و معنوی دو کشور دانست و لزوم استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش سفر زائران ایرانی به دمشق را یادآور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اساسی فروکش کردن سفر ایرانی ها به سوریه چیست ؟

مشکل اساسی فروکش کردن سفر ایرانی ها به سوریه چیست ؟