مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 16:552023-01-30سياسي

ادبیات می تواند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: شعر باید در خدمت ایجاد انگیزه برای نسل های آینده باشد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: دهه فجر گسترش دهنده نور در جامعه بود و شعر دفاع مقدس نیز پیام آور شهدا است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: حرفی که شهدا برای جهان داشتند حرف بزرگی بود و باید در قالب ادبیات و هنر این فرهنگ منتقل شود.

آیت الله دژکام متذکر شد: زمانی تلاش این بود که نام شهید در اشعار شاعران بیاید اما مطالبه عمومی چیز دیگری است و مردم علاقه مند هستند تا پیام شهدا در قالب هنر و شعر آورده شود تا حماسه های این افراد در تاریخ فرهنگ و ادب ثبت شود.

وی یادآور شد: شعر در خدمت ایجاد انگیزه برای نسل های آینده باید باشد تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کرد و به سمت توسعه و نشر اینگونه آثار گام برداشت.

به گفته امام جمعه شیراز برگزاری جلسات نقد ادبی نیز می تواند نقش ویژه ای در بهبود و توسعه یافتگی آثار تولید شده در حوزه شعر دفاع مقدس داشته باشد.

آیت الله دژکام متذکر شد: برخی احساس می کنند باید انحصار در فنون شعری داشته باشند اما آثار هنری هیچ وقت دارای انحصار نبوده بلکه باید این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادبیات می تواند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند

ادبیات می تواند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند