مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 11:202023-01-30دانش

رحیم ‍ پور ازغدی: چیزی به نام تئاتر جهان اسلام نداریم


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است: تا زمانی که دانشکده های تئاتر و سینما در سراسر جهان اسلام، کاری جز ترجمه ندارند و آثاری که ترجمه می شوند بدون منبع هستند، - چیزی به نام تئاتر جهان اسلام نداریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن رحیم پور ازغدی که در همایش اتحادیه تئاتر جهان اسلام 9 بهمن ماه به عنوان سخنران ویژه حضور داشت، با بیان اینکه این نخستین باری است که نشست هم اندیشی بین المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار می شود، گفت: در مورد مفهوم شناسی نشست اتحادیه تئاتر جهان اسلام باید گفت وگو انجام شود زیرا اولین باری است که ما دور هم جمع شده ایم.

تا زمانی که دانشکده های تئاتر و سینما در سراسر جهان اسلام کاری جز ترجمه ندارند و آثاری که ترجمه می شوند، بدون منبع هستند، چیزی به نام تئاتر جهان اسلام نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: هستی شناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق همه این ها در ساختن محتوا و هنری که عرضه می شود، تأثیرگذار است.

رحیم پور ادامه داد: سناریوی تئاتری یا سینمایی نوشته می ‎شود و خروجی آن یک اظهارنظر در مورد جبر و اختیار است، درحالی که نمی دانیم بر اساس کدام نظریه اخلاقی نوشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیم ‍ پور ازغدی: چیزی به نام تئاتر جهان اسلام نداریم

رحیم ‍ پور ازغدی: چیزی به نام تئاتر جهان اسلام نداریم