مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 10:302023-01-30اجتماعي

روایت زندگی نخستین شهید آتش‎نشان کشور


روزهای آخر رژیم منحوس پهلوی بود که مزدوران حکومت شاهنشاهی بازار منجیل را در آتش کینه و دشمنی خود سوزاندند و شهید بهمن یوسفی برای خاموش کردن آتش به کمک مردم شتافت و در حین خاموش کردن آتش براثر برق گرفتگی در تاریخ 17 بهمن ماه سال 1357 به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید بهمن یوسفی در سال 1324 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهر منجیل شهرستان رودبار استان گیلان دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات خود را تا کلاس ششم ابتدایی سپری کرد و سپس با توجه به شرایط اقتصادی خانواده برای امرار و معاش به کار پرداخت و پس از مدتی به استخدام شهرداری منجیل درآمد.

او فردی مهربان، خوش اخلاق، دلسوز، مؤدب و دارای خصوصیات اخلاقی فوق‎العاده بود و به شدت به مولایش سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عشق می ورزید.

 او هرساله با فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم در مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) درس مردانگی و آزادی می آموخت و علاقه خود را به مولایش ابراز می کرد.

 زمانی که حرکت ها و جنبش های انقلابی به اوج خود رسید و همه آحاد و اقشار مختلف مردم برای به پیروزی رساندن انقلاب اهتمام می ورزیدند او نیز با این سیل خروشان حرکت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت زندگی نخستین شهید آتش‎نشان کشور

روایت زندگی نخستین شهید آتش‎نشان کشور