مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 08:252023-01-30دانش

کسب دانش فنی ساخت سبکترین ماده دنیا توسط محققان دانشگاه امیرکبیر


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب دانش فنی ساخت سبک ترین ماده دنیا با نام آئروگرافن و مهندسی ساختار آن جهت استفاده در باتری ها و ابرخازن ها شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرش قاضی تبار، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح کسب دانش فنی ساخت سبک ترین ماده دنیا با نام آئروگرافن و مهندسی ساختار آن جهت استفاده در باتری ها و ابرخازن ها ، گفت: این ماده در سندهای تحول و نقشه راه های علمی کشورهای دنیا قرار گرفته است و به دلیل امکان استفاده در صنایع مختلف و ایجاد تحول در اکثر صنایع، بسیار مورد توجه جهانیان است.

وی افزود: به جهت جلوگیری از غافلگیری فناوری در کشور و حرکت همزمان با علم روز جهانی، تصمیم به دستیابی به دانش فنی این ماده گرفته شد تا به روشی بومی سازی شده، با مهندسی ساختار این ماده، از آن برای کاربردهای مختلف در کشور استفاده کنیم.

قاضی تبار با بیان اینکه این ماده سبک ترین ماده دنیا است و می تواند باعث کاهش وزن تجهیزات شود و در کنار آن خواص ویژه ای برای آن ها ایجاد کند، گفت: در باتری ها و ابرخازن ها، باعث افزایش ظرفیت آن ها، افزایش طول عمر تا 5 برابر، کاهش خطرات زیست محیطی و کاهش وزن می شود.

وی ادامه داد: در قطعات باعث افزایش مقاومت به خوردگی، بهبود جذب امواج الکترومغناطیسی و محافظت از وسایل و تجهیزات در برابر این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب دانش فنی ساخت سبکترین ماده دنیا توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

کسب دانش فنی ساخت سبکترین ماده دنیا توسط محققان دانشگاه امیرکبیر