مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 08:502023-01-29بين الملل

تشکیل مثلث آمریکا، هلند و ژاپن در جنگ تراشه علیه چین


بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه از توافق آمریکا با هلند و ژاپن برای محدود کردن صادرات بعضی از دستگاه های تولید تراشه پیشرفته به چین در مذاکرات اخیر میان این سه کشور، - خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این توافق، بعضی از کنترل های صادراتی که آمریکا در اکتبر برای شرکتهای مستقر در دو کشور هم پیمان خود شامل ASML Holding، نیکون کورپ و توکیو الکترون اعمال کرده بود را گسترش می دهد.

مقامات هلند و ژاپن برای مذاکره درباره موضوعات مختلف با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در واشنگتن حضور پیدا کرده بودند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید پیش تر گفته بود این مقامات درباره موضوعاتی گفت وگو می کنند که برای هر سه کشور مهم هستند.

و مطمئنا، ایمنی و امنیت فناوریهای نوظهور در میان موضوعات مورد مذاکرات آنها قرار دارند.

یک منبع آگاه از این مذاکرات به رویترز گفت: محدود کردن صادرات تجهیزات تولید نیمه رسانا به چین، در میان موضوعات مورد بحث مقامات سه کشور بوده است.

همراه کردن هلند و ژاپن با اعمال محدودیت های شدیدتر علیه چین، یک پیروزی بزرگ برای دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواهد بود که در اکتبر، محدودیت های گسترده ای در خصوص دسترسی پکن به فناوری تراشه سازی آمریکا اعلام کرد تا جلوی پیشرفت فنی و نظامی پکن را بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل مثلث آمریکا، هلند و ژاپن در جنگ تراشه علیه چین

تشکیل مثلث آمریکا، هلند و ژاپن در جنگ تراشه علیه چین