مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 12:202023-01-28پزشكي

ساختار دندان نباید به بهای زیبایی، آسیب ببیند


درمان های زیبایی برای دندان هایی که از رنگ و شکل نرمال برخوردار هستند، توصیه نمی شود زیرا ساختار دندان نباید به بهای زیبایی آسیب ببیند.

- ایسنا/زنجان دندانپزشک و متخصص جراحی لثه، گفت: درمان های زیبایی برای دندان هایی که از رنگ و شکل نرمال برخوردار هستند، توصیه نمی شود زیرا ساختار دندان نباید به بهای زیبایی آسیب ببیند.

راحله اخوان رسول زاده، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درمان های زیبایی مثل کامپوزیت و لمینت، نیاز به آماده سازی و تراش مقداری از بافت دندان (هر چند جزیی) دارند و برای دندان هایی با رنگ و شکل مناسب که به طور منظم در داخل دهان قرار گرفته اند، توصیه نمی شود.

وی با بیان اینکه لمینت و کامپوزیت دندان از جمله راه کارهای زیبایی دندان ها در دندانپزشکی هستند، افزود: این دو روش، روکشی نازک به رنگ دندان هستند که به جلو دندان وصل می شوند و انواع مشکلات آن را برطرف می کنند.

اخوان رسول زاده، لمینت و کامپوزیت را جزو درمان های ترمیمی - زیبایی دندان ها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از افراد مثلا در افرادی که دچار بدشکلی، بدفرمی و بدرنگی دندان ها هستند، این درمان ها مفید است.

وی خاطرنشان کرد: در افرادی که به علت فلوئوروزیس دندانی ناشی از فلوئور اضافی موجود در آب آشامیدنی دچار تغییر رنگ دندان ها شده اند یا دندان های آنها دچار بدرنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار دندان نباید به بهای زیبایی، آسیب ببیند

ساختار دندان نباید به بهای زیبایی، آسیب ببیند