مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 12:352023-01-26بين الملل

به دنبال اخراج نظامیان فرانسه از بورکینافاسو؛ پاریس سفیر خود را فراخواند


به دنبال مهلت یک ماهه دولت نظامی بورکینافاسو به فرانسه برای خارج کردن نیروهایش از این کشور آفریقایی، پاریس اعلام کرد سفیر خود را از اواگادوگو فرامی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روز بعد از موافقت فرانسه با خارج کردن نیروهایش از بورکینافاسو به دنبال درخواست دولت نظامی این کشور مستعمره سابق فرانسه در منطقه ساحل آفریقا، پاریس پنجشنبه (26 ژانویه، شش بهمن) اعلام کرد سفیر خود را از این کشور فرامی خواند.

  وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: در چارچوب جدیدترین تحولات در بورکینافاسو، تصمیم گرفته ایم سفیر خود در پاریس را برای رایزنی درباره وضعیت و چشم اندازهای روابط دوجانبه فرابخوانیم.

  بورکینافاسو دوشنبه اعلام کرد به فرانسه مهلت یک ماهه داده تا نیروهای خود متشکل از حدود 400 سرباز مستقر در این کشور را خارج کند و چهارشنبه پاریس با این درخواست موافقت کرد.

این جدیدترین کاهش حضور نظامی فرانسه در آفریقاست بعد از آن که مالی در همسایگی بورکینافاسو هم از نیروهای فرانسه خواست این کشور را ترک کنند.

تصمیم بورکینافاسو درباره نیروهای فرانسوی نشانه وخامت بیشتر روابط بین فرانسه و مستعمره سابق خود پس از کودتای نظامی سپتامبر 2022 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال اخراج نظامیان فرانسه از بورکینافاسو؛ پاریس سفیر خود را فراخواند

به دنبال اخراج نظامیان فرانسه از بورکینافاسو؛ پاریس سفیر خود را فراخواند