مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 ساعت 10:202023-01-26اقتصادي

صرفه جویی60 درصدی انرژی در موتورخانه ها با نانو عایق های محققان کشور


استفاده از عایق نانوکامپوزیتی تولید شده در یکی از شرکت های فناور در موتورخانه ساختمان ها موجب صرفه جویی 60 درصدی مصرف انرژی خواهد شد.

- استفاده از عایق نانوکامپوزیتی تولید شده در یکی از شرکت های فناور در موتورخانه ساختمان ها موجب صرفه جویی 60 درصدی مصرف انرژی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، محصول عایق صوتی و حرارتی نانوکامپوزیت الاستومری بر پایه پلیمرهای اکریلو نیتریل بوتادین رابر/پلی وینیل کلراید(NBR/PVC) یک عایق الاستومری فوم مانند است و این محصول در یکی از شرکت های فناور رسید به گونه ای که با استفاده از فناوری نانو خواص این عایق ها بهبود قابل توجهی یافته است.

این عایق از جمله عایق های بسیار پرکاربرد در صنعت محسوب می شود که از آن جمله می توان به بخش های تاسیساتی و صنعتی ساختمان ها و کارخانه ها مانند هتل ها، برج ها، بیمارستان ها، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها اشاره کرد؛ چرا که افزودن نانوذرات منجر به بهبود خواص مکانیکی آن می شود.

استفاده این عایق های صوتی و حرارتی که در انواع و اشکال مختلف عایق پتویی(صفحه ای) و عایق لوله ای تولید می شود، در موتورخانه ساختمان ها می تواند تا حدود 60 درصد در بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی60 درصدی انرژی در موتورخانه ها با نانو عایق های محققان کشور

صرفه جویی60 درصدی انرژی در موتورخانه ها با نانو عایق های محققان کشور