مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 16:152023-01-25سياسي

باز هم باغشهرهای استان فارس؛ درگیری بیست ساله با الحاق به شهر پایان می یابد؟


بیش از بیست سال از شکل گیری رسمی باغ شهر در فارس می گذرد و مسؤولان استان تصمیم دارند با الحاق به شهر مشکل تخلف را با گذاشتن کلاه قانونی بر سر موضوع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شروع طرح ساخت باغشهرها به سال 1386 زمانی که توسط رییس جمهور وقت در جلسات شورای عالی مسکن مطرح شد برمی گردد که یک سال بعد یعنی اوایل 1387 نتایج و جمع بندی های دولت درباره پروژه باغشهرها اعلام شد.

  به این ترتیب مقرر شد در 30 استان کشور از جمله فارس این پروژه با هدف ایجاد محیطی برای فراغت مردم و همچنین احداث کمربند سبز احداث شود.

معاون عمرانی وزیر کشور نیز در همان سال 1387 اعلام کرد: به زودی ثبت نام از متقاضیان ایجاد باغشهرها آغاز می شود.

به گفته وی، بیش از یک میلیون و 500هزار هکتار از مرغوبترین منابع طبیعی کشور برای خانه سازی در نظر گرفته شده و در مرحله نخست 24 هزار هکتار که حدود 3 هزار هکتار آن مربوط به تهران است، واگذار می شود .

رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا نسبت به معایب این پروژه هشدار داده و 17 اسفندماه 1389 (روز درختکاری) در جمع مسئولان بخشهای مختلف منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با توصیه مؤکد به دولت و مجلس برای در اولویت قرار دادن مسائل محیط زیست و حفظ منابع طبیعی در برنامه ریزی ها، از طرح باغ شهرها اظهار نگرانی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز هم باغشهرهای استان فارس؛ درگیری بیست ساله با الحاق به شهر پایان می یابد؟

باز هم باغشهرهای استان فارس؛ درگیری بیست ساله با الحاق به شهر پایان می یابد؟