مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 14:452023-01-25اجتماعي

توضیحات رسمی در باره حیوانات باغ وحش خبرساز


در پی پخش تصاویری از حیوانات در حال احتضار از باغ وحش طاهرده ساری در فضای مجازی، محیط زیست مازندران در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، در این توضیحات آمده است: باغ وحش طاهرده ساری پس از اخذ موافقت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه تعهد مبنی بر انتقال به مکان مناسب و مجاز، مجوز ادامه فعالیت برای دوره سه ساله را اخذ کرده که تا مهرماه سال آینده معتبر است.

بازدید ویژه ای توسط معاون این اداره کل به همراه رییس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری انجام شد که در این بازدید محل نگهداری و جانمایی جانوران وحشی پستاندار نظیر شیر، خرس، روباه، مرال، گراز .

و پرندگانی نظیر قرقاول، قو، عقاب، دال و کبوتر مناسب ارزیابی شد، اما مشاهده شد یک قلاده خرس قهوه ای نر به دلیل بیماری، به صورت جداگانه در قرنطینه نگهداری تا دوره درمان آن تکمیل شود.

گونه مذکور به دلیل دوران نقاهت، از نظر جثه ای لاغر و ضعیف بوده، اما در راه رفتن و سایر فعالیت های حیاتی مشکلی نداشته است.

همچنین در بازدید فوق یک قلاده شیر نر که به صورت غیر طبیعی لاغر و ضعیف شده بود، مشاهده که تذکرات لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه و درمان بیماری صورت پذیرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات رسمی در باره حیوانات باغ وحش خبرساز

توضیحات رسمی در باره حیوانات باغ وحش خبرساز