مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 بهمن 1401 ساعت 09:052023-01-25اقتصادي

افزایش 16 میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی


مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه عظیم گازی برای گرمابخشی به خانه های مردم و ارزآوری برای کشور روزانه 16میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد این مجتمع در پالایشگاه های 13 گانه آن تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، احمد باهوش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه تعهد تولید پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی از 20 فاز عملیاتی حدود 560 میلیون مترمکعب در روز است، این درحالی است که در زمان حاضر روزانه 576 میلیون مترمکعب گاز شیرین در این مجتمع تولید می شود.

وی بیان کرد: همچنین از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاه ها منتقل می شود نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی ها تأمین می شود.

باهوش با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه گفت: در پالایشگاه های پارس جنوبی، افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فازها و پالایشگاه ها به دست می آید.

وی ادامه داد: محصول گاز مایع (ال پی جی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاه های نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پایین دستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات توسط مجتمع پارس جنوبی تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 16 میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

افزایش 16 میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی