مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 21:502023-01-24اجتماعي

روستاهای حاشیه جنگل استان سمنان به وسایل اطفای حریق تجهیز شدند


مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه به دنبال کاهش اثرات تخریبی حریق در مراتع و جنگل ها هستیم، گفت: بر این اساس روستاهای حاشیه جنگل استان به وسایل اطفای حریق تجهیز شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر مرادی حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته تخصصی استانی حفظ و صیانت از جنگل ها و مراتع به میزبانی مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و حضور و مدیریت به موقع بحران می توان از بروز آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کرد، ابراز داشت: برای پیشگیری از گستردگی آتش در حوزه مراتع و جنگل ها 14 پایگاه اطفای حریق در روستاهای حاشیه این مناطق دایر و آموزش های لازم به جوامع بومی و دهیاری ها داده شده است.

وی ضمن بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه های طبیعی و غیر قابل تجدید مشارکت جدی گروه های مردمی امری ضروری است، افزود: علاوه بر این موضوع نیروی انتظامی، مأموران لشکری و کشوری، بخشداری، آتش نشانی و شهرداری نزدیک محل آتش سوزی نیز باید در آمادگی کامل برای اطفای حریق باشند تا در صورت اعلام نیاز منابع طبیعی بتوانند بلافاصله در عرصه حضور یافته و از گسترش آتش جلوگیری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان ضمن بیان اینکه 36 تفاهم نامه بین دهیاری، اعضای شوراهای روستایی استان بسته شده است، ابراز داشت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای حاشیه جنگل استان سمنان به وسایل اطفای حریق تجهیز شدند

روستاهای حاشیه جنگل استان سمنان به وسایل اطفای حریق تجهیز شدند