مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 12:452023-01-24پزشكي

ارتباط اختلال ADHD با اضطراب و افسردگی در بزرگسالی


یک مطالعه جدید نشان می دهد بزرگسالانی که با علائم شدید اختلال کم توجهی - بیش فعالی موسوم به «ای دی اچ دی» (ADHD) دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر از حتی مبتلایان به اوتیسم در معرض اضطراب و افسردگی قرار دارند.

- یک مطالعه جدید نشان می دهد بزرگسالانی که با علائم شدید اختلال کم توجهی - بیش فعالی موسوم به ای دی اچ دی (ADHD) دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر از حتی مبتلایان به اوتیسم در معرض اضطراب و افسردگی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان در انگلیس می گویند این نخستین مطالعه ای است که به گونه ای روشمند، پیامدهای ابتلا به ای دی اچ دی بر سلامت روان افراد را نشان می دهد.

لوکا هارگیتای ، سرپرست تیم مطالعه در این باره گفت: دانشمندان مدت هاست که می دانند اوتیسم با اضطراب و افسردگی مرتبط است اما ای دی اچ دی تا حدودی نادیده گرفته شده است.

وی افزود: هدف ما این بود که دقیقا اندازه گیری کنیم که کدام ویژگی های شخصیتی ای دی اچ دی با اختلالات سلامت روان مرتبط است.

مطالعه تازه توسط تیمی مشترک از متخصصان در دانشگاه های باث، بریستول، کاردیف و همینطور کینگز کالج لندن انجام شده است.

دکتر هارگیتای گفت: این اختلال بر بسیاری از افراد – چه کودکان و چه بزرگسالان – تأثیر می گذارد و از این واقعیت که افراد بیشتری مایل به صحبت در مورد آن هستند، باید استقبال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط اختلال ADHD با اضطراب و افسردگی در بزرگسالی

ارتباط اختلال ADHD با اضطراب و افسردگی در بزرگسالی