مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 11:002023-01-24اقتصادي

سایه شوم واردات برنج بر اقتصاد و معیشت شالیکاران


دولت در کنار توجه به واردات برنج، باید با برنامه ریزی هدفمند، تعریف بسته های حمایتی و تسهیل بخشی امور کشاورزی در بخش های مختلف از دغدغه های کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش حمایت کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: اقتصاد مردم استان های شمال کشور بدون تردید به کشاورزی و شالیکاری وابسته است و این وابستگی ریشه در فرهنگ، آب و هوا و اقلیم این منطقه دارد تا جایی که شمالی ها بخش اعظمی از برنج کشور را تأمین می کنند.

به گفته مسئولان تنها گیلان تأمین کننده برنج 20 میلیون ایرانی است و این مسئله و اثرگذاری این استان در تأمین امنیت غذایی کشور که شامل اقلام اساسی دیگر هم می شود بر کسی پوشیده نیست.

اما در کنار اثرگذاری و داشتن مسئولیت اجتماعی در تأمین بخشی از امنیت غذایی کشور در بیشتر اوقات مورد بی مهری واقع شده و در بیانی دیگر حقش به درستی ادا نشده است.

کشاورزان و شالیکاران گیلانی یک سال زراعی را به سختی و مرارت فراوان پشت سر می گذارند تا ضمن تأمین برنج 20 میلیون ایرانی و صحه گذاشتن بر امنیت غذایی کشور، خودشان هم از لحاظ اقتصادی تقویت شوند اما عدم حمایت ها، سوتدبیرها و بی نظارتی ها سبب می شود تا تمام دسترنج یک ساله آنها به جیب عده ای دلال و واسطه گر سرریز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم واردات برنج بر اقتصاد و معیشت شالیکاران

سایه شوم واردات برنج بر اقتصاد و معیشت شالیکاران