مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 بهمن 1401 ساعت 08:352023-01-24اقتصادي

آغاز فروش ربع سکه در بورس و چگونگی تعیین قیمت


معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی جزییات عرضه ربع سکه در بورس کالا از امروز و چگونگی کشف قیمت در این بازار را تشریح کرد و گفت: تا زمانی که بازار نیاز داشته باشد به این شکل حضور خواهیم داشت.

- کرمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بانک مرکزی قصد دارد عرضه ربع سکه در بورس کالا را ادامه دهد و از امروز سه شنبه (چهارم بهمن ماه) این عرضه آغاز می شود.

وی گفت: هدف از عرضه سکه در بورس کالا کنترل قیمت در بازار است و با توجه به اینکه حباب قیمتی در هفته گذشته با عرضه ای که صورت گرفت شکسته شد و البته تنها کمتر از 10 درصد را که برنامه ریزی کرده بودیم، فروخته شد قصد داریم تا زمانی که 450 هزار ربع سکه باقی مانده را هم در بازار عرضه کنیم.

کرمی افزود: پس از تمام شدن 450 هزار ربع سکه که هم اکنون در نزد بانک رفاه است، اگر نیاز احساس کنیم باز هم ربع سکه عرضه خواهیم کرد و حتی اگر لازم باشد نیم سکه و تمام سکه را هم عرضه می کنیم.

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه کشف قیمت صورت می گیرد و مردم چگونه می توانند قیمت مناسبی برای خرید ربع سکه از بورس کالا داشته باشند؟ گفت: مسلماً دو پارامتر قیمت جهانی و نرخ ارز در تعیین قیمت ربع سکه و کشف قیمتی آن موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فروش ربع سکه در بورس و چگونگی تعیین قیمت

آغاز فروش ربع سکه در بورس و چگونگی تعیین قیمت