مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 14:252023-01-23سياسي

استقبال تاریخی جلوی چشم سلطنت طلب ها!


بزرگ ترین استقبال تاریخ ایران که 6 تا 8 میلیون نفر در آن شرکت کردند، همین طوری نبود؛ یک کمیته استقبال داشت که روز 3 بهمن 1357 تشکیل شد و بیش از 50 هزار عضو داشت و ایران را آماده کرد برای روز بزرگ.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: در روزهایی که بختیار خودش را منصوب سلطنت مشروطه ـ البته از نوع پهلوی ـ می دانست و سلطنت طلبان و برخی نظامیان و وابستگان دربار پهلوی امید داشتند که بختیار کاری بکند و دوباره محمدرضا را بازگرداند مردم مهیا می شدند که رهبرشان را از تبعید به میهن بازگردانند و ماجرای تشکیل کمیته استقبال از امام خمینی (ره) که بزرگ ترین استقبال تاریخ ایران را سازماندهی کرد این بود: با حتمی شدن بازگشت امام خمینی (ره) و انتشار این خبر در تاریخ 30 دی ماه، موجی از شادمانی در بین مردم و شخصیت های انقلابی ایجاد شد.

نیروهای انقلاب برای فراهم ساختن مقدمات ورود امام (ره) به فکر سازماندهی امور افتادند و به پیشنهاد شهید مطهری کمیته ای را تأسیس کردند که به کمیته استقبال معروف شد.

حفظ امنیت جانی امام (ره) در فرودگاه و در طول مسیر حرکت از فرودگاه تا بهشت زهرا (س)، حساس ترین مسئولیت ستاد استقبال محسوب می شد.

پس از معرفی اعضای اصلی کمیته که افرادی نظیر محمد مفتح در آن بودند جلسه ای به صورت رسمی در مدرسه رفاه تشکیل و در این جلسه شهید مطه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال تاریخی جلوی چشم سلطنت طلب ها!

استقبال تاریخی جلوی چشم سلطنت طلب ها!