مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 12:502023-01-23پزشكي

استفاده از فناوری فیلم «آواتار» برای ردیابی بیماری های نادر


دانشمندان از فناوری هوش مصنوعی بکار گرفته شده در فیلم آواتار برای ردیابی بیماری های نادر استفاده می کنند، چرا که این فناوری می تواند اختلالات را تا شش ماه زودتر از پزشکان تشخیص دهد.

- استفاده از فناوری فیلم آواتار برای ردیابی بیماری های نادر دانشمندان از فناوری هوش مصنوعی بکار گرفته شده در فیلم آواتار برای ردیابی بیماری های نادر استفاده می کنند، چرا که این فناوری می تواند اختلالات را تا شش ماه زودتر از پزشکان تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بی بی سی، پژوهشگران از فناوری هوش مصنوعی ضبط حرکت که شخصیت های فیلم هایی مانند آواتار را خلق می کند، برای ردیابی شروع بیماری هایی که بر توانایی حرکت انسان تأثیر می گذارند، استفاده می کنند.

این سیستم جدید از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حرکات بدن و تشخیص اختلالات دو برابر سریع تر از بهترین پزشکان استفاده می کند.

دکتر والریا ریکوتی، عضوی از گروهی که روی توسعه این سیستم جدید کار می کند، می گوید که کاملاً از نتایج این پژوهش شگفت زده شده است.

وی می گوید: تأثیر این سیستم بر تشخیص و توسعه داروهای جدید برای طیف گسترده ای از بیماری ها می تواند کاملاً شگرف باشد.

این سیستم به مدت 10 سال در حال توسعه بوده است و در دو مطالعه جداگانه بر روی بیماران مبتلا به آتاکسی فردریش(FA) و دیستروفی عضلانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از فناوری فیلم «آواتار» برای ردیابی بیماری های نادر

استفاده از فناوری فیلم «آواتار» برای ردیابی بیماری های نادر