مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت 11:152023-01-23اقتصادي

برنامه ریزی برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در کشور با همکاری چین


مدیر عامل یک شرکت تولید آلومینا گفت: مطالعات تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا از بوکسیت کم عیار را آغاز کرده ایم ، فاز اولیه مطالعاتی آن با چینی ها انجام شد و در حال انجام فاز دوم مطالعاتی هستیم و با تحقق این هدف، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نهمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی امروز در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم  تورج زارع ، مدیر عامل یک شرکت تولید آلومینا با اشاره به مشکلات های واحد های تولیدی در تامین برق و گاز در فصول تابستان و زمستان، گفت : تأمین انرژی برای واحد های تولیدی سخت است و از طرفی تامین سوخت جایگزین مازوت نیز به آسانی امکان پذیر نیست ولی با برنامه ریزی فعلا تاب آوری خوبی در زمینه تولید داشته ایم.

وی اظهار داشت: منابع بوکسیت کشور کم عیار است لذا برای تولید پور آلومینا مناسب نیست بنابراین سالانه یک میلیارد دلار آلومینا وارد کشور می شود.

زارع اظهار داشت: برنامه ریزی کرده ایم مطالعاتی هم برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا از بوکسیت کم عیار را آغاز کرده ایم فاز اولیه مطالعاتی آن با چینی ها انجام شد و در حال انجام فاز دو مطالعاتی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد آلومینا از طریق واردات تامین می شود، بیان داشت: امیدواریم پروژه تولید 500 هزار تن آلومینا در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در کشور با همکاری چین

برنامه ریزی برای تولید سالانه 500 هزار تن آلومینا در کشور با همکاری چین