مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 19:452023-01-21اقتصادي

تشکیل شورای مشترک بانوان کارآفرین ایران و پاکستان


رییس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان گفت: در راستای توانمندسازی بانوان و توسعه تعاملات بین ایران و پاکستان، تلاش خواهیم کرد شورای بانوان کارآفرین دو کشور تشکیل شود.

- آذرا جمشید، عصر امروز (یکم بهمن ماه) در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی خیبر پختونخواه در سال 2010 تأسیس شد و در این 13 سال کارهای متعددی در آن انجام شده و یک هزار خانم در آن کد اقتصادی ثبت شده داشته و در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در این اتاق، اعتماد به نفس بانوان را بالا بردیم، ابراز کرد: اتاق بازرگانی زنان خیبر پختونخواه یکی از بهترین اتاق های پاکستان است که جهانی سازی و ارتباطات فاصله ها را کاهش داده و زمینه توسعه و پیشرفت بیشتری را فراهم کرده است.

جمشید خاطرنشان کرد: پاکستان کشوری است که منابع و فرصت های زیادی و دارد و من از کشوری آمده ام که زنانش ثابت کرده اند در انجام امور مختلف موفق هستند و در کارها پیشرفت کرده و قدرت یافته اند که در این زمینه اتاق نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این ایالت 52 درصد نقش های اجتماعی برعهده بانوان است، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد بانوان چقدر می توانند به دولت مردان کمک کنند و نقش آموزش در پیشرفت جامعه بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل شورای مشترک بانوان کارآفرین ایران و پاکستان

تشکیل شورای مشترک بانوان کارآفرین ایران و پاکستان