مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 17:452023-01-21اقتصادي

افزایش کشت مکانیزه غلات در تایباد


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، کشت مکانیزه گندم و جو در این شهرستان با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

- محمود تنها در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در سال زراعی جاری 65 درصد مزارع گندم و 60 درصد مزارع جو این شهرستان به صورت مکانیزه زیر کشت رفته اند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد، علت استقبال کشاورزان از کشت مکانیزه را کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری آب و کاهش بذر مصرفی در واحد سطح و جوانه زنی مطلوب برشمرد.

وی ادامه داد: کاشت غلات در تایباد با بکارگیری 876 دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی، بیش از 2 هزار و 100 تن بذر اصلاح شده و پنج هزار و 500 تن کود شیمیایی انجام شده است.

  معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: کشت مکانیزه غلات در هر هکتار 75 تا 100 کیلوگرم صرفه جویی در مصرف بذر و یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

  تنها با اشاره به کشت قراردادی گندم گفت: تاکنون بیش از 6 هزار و 800 هکتار از گندمزارهای تایباد زیر کشت قراردادی رفته که شامل 366 مورد قرارداد می شود.

  وی تصریح کرد: کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تغییر الگوی کشت دارد و شهرستان تایباد 100 درصد تعهد ابلاغی خود را از سوی جهاد کشاورزی در اجرای این نوع کشت محقق کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کشت مکانیزه غلات در تایباد

افزایش کشت مکانیزه غلات در تایباد