مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 16:232023-01-21سياسي

بهار مطبوع کازرون در دل زمستانی سرد با رایحه خوش نرگس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کازرون، ناز و کرشمه نرگس های معطر و بی نظیر، زیباترین قاب های ماندگار زندگی است که در دل و جان نقش می بندد و جاودانه می ماند، نرگس یادگار زمستانی است که مسافرانش، مسافر بهارند.

عطر نرگس به نام و یاد امام زمان ( عج ) طراوت بخش مکان ها و روح بخش مجالس ایرانی هاست.

نرگس، گیاهی پیاز دار با ارتفاع بین 30 تا 45 سانتی متر و با گل های 3 تا 8 تایی در اوایل فصل زمستان در یک دوره 45 روزه به گل می نشیند که با توجه به میزان آب مورد نیاز و محصول تولیدی و گل دهی در فصل زمستان، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، جای جای بخش جره و بالاده ،از حیاط خانه ها تا مراتع، مزارع، باغات و دشت های بزرگ ، آکنده از عطر دل انگیز نرگس است.

محسن شیبانی بخشدار بخش جره و بالاده طی گفتگو باخبرگزاری فارس گفت: انواع این گل معطر و زیبا در بخش جره و بالاده کاشت می شود، کشاورزان دیگر روستاهای تابعه بخش جره و بالاده از جمله بیدکان، تل بیدکان، قصرعلی، کت خفر، بیدزرد، گیخ ،جوالیقان، علی آباد موصلی دادین علیا و .

نیز اقدام به کاشت کرده اند که در این راستا از طریق مراجع حمایتی مثل بنیاد برکت و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، تسهیلات قابل توجهی به آنها  پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار مطبوع کازرون در دل زمستانی سرد با رایحه خوش نرگس

بهار مطبوع کازرون در دل زمستانی سرد با رایحه خوش نرگس