مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 بهمن 1401 ساعت 13:252023-01-21اقتصادي

هوش مصنوعی در 20 درصد از کارها جایگزین انسان خواهد شد


متخصصان حوزه فناوری می گویند که هوش مصنوعی در آینده جای انسان را در 20 درصد از کارها می گیرد اما برای انسان ها جای نگرانی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، راه اندازی یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به ChatGPT ، عصر جدیدی را در حوزه هوش مصنوعی رقم زد و نگرانی های گسترده ای را در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار ایجاد کرد.

توانایی های ChatGPT در نوشتن شعر، فیلم نامه، شرکت کردن در امتحانات و شبیه سازی کل اتاق های گفتگو باعث شده است که برخی بگویند این چت بات می تواند کارهایی مانند خدمات مشتریان، کپی رایتینگ و حتی حرفه حقوقی را به سرعت تصاحب کند.

شرکت مایکروسافت (Microsoft)، 10 میلیارد دلار در ChatGPT سرمایه گذاری کرد و گفت که این فناوری، نحوه تعامل مردم با رایانه ها را تغییر خواهد داد.

ریچارد دِوِر (Richard DeVere)، کارشناس هوش مصنوعی و رییس مهندسی اجتماعی شرکت اولتیما (Ultima)، در مصاحبه با دیلی میل گفت: من باور دارم که ChatGPT می تواند جایگزین 20 درصد از نیروی کار شود.

فناوری ChatGPT یک مد نیست، بلکه یک انقلاب جدید در فناوری است.

ربات ها لزوما برای تصاحب کار شما نمی آیند اما یک انسان همراه با یک ربات این کار را می کند.

دِوِر ادامه داد: این کار یک فرآیند یک شبه نخواهد بود که در آن انسان ها به طور خودکار با ربات ها جایگزین شوند، بلکه نخستین موج از سوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی در 20 درصد از کارها جایگزین انسان خواهد شد

هوش مصنوعی در 20 درصد از کارها جایگزین انسان خواهد شد