مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 دی 1401 ساعت 16:052023-01-19بين الملل

حمله داسیلوا به نهادهای اطلاعاتی برزیل: تصور کردم کودتا شد!


رییس جمهوری برزیل گفت که سرویس های اطلاعاتی این کشور در هشتم ژانویه، زمانی که ساختمان های برازیلیا مورد یورش هواداران راست افراطی ژاییر بولسونارو، - حمله داسیلوا به نهادهای اطلاعاتی برزیل: تصور کردم کودتا شد! رییس جمهوری برزیل گفت که سرویس های اطلاعاتی این کشور در هشتم ژانویه، زمانی که ساختمان های برازیلیا مورد یورش هواداران راست افراطی ژاییر بولسونارو، رییس جمهوری سابق قرار گرفت، شکست خوردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات تازه لوییس ایناسیو لولا دا سیلوا، رییس جمهوری جدید برزیل در حالی مطرح می شود که انتقاد او از ارتش کشورش افزایش یافته و این فرمانده کل قوای برزیل در روزهای اخیر، ارتش را به دلیل عدم اقدام کافی علیه حامیان بولسونارو محکوم کرده است.

لولا چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبونیوز گفت: ما مرتکب یک اشتباه اصلی شدیم؛ اینکه من در آن روز اطلاعات نداشتم.

ما اطلاعات ارتش داریم، اطلاعات نیروی هوایی، آژانس اطلاعات برزیل، اما هیچکدام از این ها به من هشدار ندادند.

لولا قبلا گفته بود که مشکوک است که در شورش هشت ژانویه، تبانی از سوی اعضای نیروهای مسلح صورت گرفته باشد؛ ناآرامی ای که طی آن چندین هزار هوادار بولسونارو به ساختمان کنگره، کاخ ریاست جمهوری و دیوان عالی حمله ور شده و آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله داسیلوا به نهادهای اطلاعاتی برزیل: تصور کردم کودتا شد!

حمله داسیلوا به نهادهای اطلاعاتی برزیل: تصور کردم کودتا شد!