مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 12:452023-01-18اقتصادي

تولید 35 درصد محصولات ایران خودرو با موتور پرقدرت جدید


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: استفاده از موتور EFP در دناپلاس توربوشارژ آغاز شده و تا سال آینده دست کم 35 درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به این موتور مجهز خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در آیین معرفی و تولید انبوه موتور جدید و پلتفرم بومی برق و الکترونیک که با حضور علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن، امیرحسین قناتی، معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو و محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا برگزار شد، افزود: موتورجدید EFP نسبت به موتور قبلی از حدود 25 نیوتن متر گشتاور و 15 اسب بخار بیش تر برخوردار بوده و دارای وزن و مصرف سوخت 10 درصد کم تر است.

وی با بیان این که در مرحله نخست، استفاده از موتور ارتقا یافته و جدید EFP در خودرو دنا پلاس توربو آغاز شده و این موتور تا اوایل سال آینده در خودرو تارا و تا شهریور ماه 1402 در خودرو ری را به کار گرفته می شود تصریح کرد: تولید و بهره برداری از موتور سه استوانه نیز در دستور کار قرار دارد.

خطیبی افزود: از ابتدای امسال قول دادیم تا در قالب برنامه قرار هر ماه شاهد رونمایی از محصولات جدید ایران خودرو باشیم و در قرار دهم، طی 27 دی ماه امسال شاهد معرفی و تولید انبوه موتوری کاملا جدید و ارتقا یافته در خانواده EF7 به همراه بومی سازی پلتفرم های برق و الکترونیک هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 35 درصد محصولات ایران خودرو با موتور پرقدرت جدید

تولید 35 درصد محصولات ایران خودرو با موتور پرقدرت جدید