مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 09:552023-01-18اقتصادي

کاهش 60 درصد ورودی آب در سد سفیدرود


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره سازی 154 میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود گفت: ورودی آب سد در حال حاضر 13 مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با ورودی پارسال در همین موقع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد خانی پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش بارش باران و برف در بالادست منجر به کاهش ذخیره آب در سد سفیدرود شده است، اظهار کرد: سد سفیدرود یکی از مهم ترینم سدهای کشور و استان گیلان است که آب زراعی بخش اعظمی از اراضی کشاورزی این استان را تأمین می کند.

وی با اشاره به ذخیره سازی 154 میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود گفت: بر اساس آمار این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کمتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تأکید بر ذخیره سازی 15 درصد از حجم سد سفیدرود بیان کرد: آب سد سفیدرود در این موقع از سال به صورت متوسط 500 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته است و در سال جدید این میزان به 154 میلیون مترمکعب رسیده است.

خانی پور ورودی آب در سد سفیدرود را 13 مترمکعب دانست و افزود: ورودی آب سد در حال حاضر 13 مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با ورودی پارسال در همین موقع، 60 درصد کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصد ورودی آب در سد سفیدرود

کاهش 60 درصد ورودی آب در سد سفیدرود