مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 18:452023-01-17اقتصادي

تغذیه سفره های زیرزمینی با اجرای عملیات آبخیزداری


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور گفت: اجرای عملیات آبخیزداری بجز مدیریت سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل، باعث تغذیه سفره های زیرزمینی نیز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از صدا و سیما، ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور اظهار کرد: اجرای عملیات آبخیزداری بجز تقویت سفره های زیرزمینی، با روش بیومکانیکی، تراس بندی و احداث هلالی های آبگیر باعث تقویت و توسعه پوشش گیاهی، ترسیب کربن، تولید علوفه، ایجاد اشتغال، کاهش فرسایش خاک، کاهش رسوب و خسارت سیل و افزایش عمر مفید سدها می شود.

به گفته وی، آبخیزداری همچنین باعث مدیریت سیلاب و کاهش خسارت سیل شده، بخشی از بیلان منفی و کمبود آب سفره های زیرزمینی را جبران و آبخوان ها را تغذیه می کند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به این که استفاده از روش هایی مانند جمع آوری سطوح آبگیر باران از ایجاد سیلاب و روان آب در معابر شهری و روستایی جلوگیری می کند و در بخش های مختلف کشاورزی، فضای سبز و مصارف غیربهداشتی قابل استفاده است، افزود: در بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که مشکل کمبود آب ندارند مانند بنگلادش هم از این روش استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه سفره های زیرزمینی با اجرای عملیات آبخیزداری

تغذیه سفره های زیرزمینی با اجرای عملیات آبخیزداری